domingo, 2 de marzo de 2008

O numero de fembras d´onso pardo s´ha duplicau en a cordillera cantábrica en una década


O número de fembras d´onso pardo s´ha duplicau en os zaguers diez años en toda la Cordillera Cantábrica, encara que en mayor mida en a zona ozidental que en a oriental. En o caso d´ista zaguer, que abraca Cantabria y Palencia, en os dos zaguers años s´han trobau tres onsas esferens con oseznos, lo que implica que s´ha consolidau la reproduzión, segúntes o presiden d´a Fundación Oso Pardo, Guillermo Palomero.

Asínas, en 2006 se detectoron dos onsas con dos críetas en os mons de Vega de Liébana, Pesaguero y Chirmandat de Campoo de Suso, y en 2007 una onsa con o suyo osezno en os mons de Pesaguero y Polaciones. En l´autualidat, ista poblazión oriental cuenta con un zenso aproximau de 30 onsos.


Por a suya parti, a población ozidental, que se troba entre l´oziden d´Asturias y en l´Alto Sil leonés, acaza alto u baxo 100 exemplars y se mantiene una tendenzia crecien en os zaguers años.


Antimás, en o bienio 2006-2007 s´han trobau 440 indicios "inequívocos" de presencia de onsos en Cantabria, zifra que triplica la obtenida a l´escomenzipied´a decada, con 132 en o 2000-2001.

Istos datos meten de manifiesto, segúntes o presiden d´a Fundazión Onso Pardo, que s´ha aturau o prozeso de regresión en toda la cordillera y cada begada ye más frecuen a presenzia d´iste animal en a zona oriental, an se troba más menazau.

Ista buena ebolución ye debida, seguntes dizio, a l´amilloramiento d´o suyo afincamiento y l´apoyo sozial enta os onsos, que son "mui bien toleraus" por os bezins d´as redoladas por as que transitan.

2 comentarios:

Onset dijo...

M'ha feito firme contento ista notizia. A la fin ba crexendo o numero d'onsos. Con o refirme instituzional se podrá fer bella cosa. Por cuentra, os onsos panda -me pa- continan perdendo exemplars. He meso más toponimos 'onsers' en o mío blog. Saludos.

Choben dijo...

A beyer si por os pirineus tamién s'enampla ixe numero.

Seguntes leyé fa bel par d'años, bi ha risco de desequilibrio ecolochico por a manca d'os depredadors de sarrios, zierbos y chabalins, en o pasau lupos, onsos y linzes...

Claro que tamién a las chens que s'adedican a la ganadería no les ferá guaire goyo... o problema cutiano.